11 Mart 2007 Pazar

Ya paraşüt açılmazsa?




5,000 metreden skydiving yapan bu 2 arkadaşın -Allah korusun- paraşütleri açılmazsa ne olur? (yazıda böyle bir video yok)

İlkin, 17.8 sn sonra, 4,117 metre'de maksimum hızlarına yani 65.69 mt/sn'ye (236.5 km/sa) ulaşıyorlar.

Dalıştan 87 sn sonra da, 53.82 mt/sn hızla yere rücu ediyorlar. Nereden mi biliyorum? Bu sayfada gerekli bilgileri hesaplayan bir hesap makinesi var.

Yere vuruş hızının maksimum hızdan daha yavaş olduğunun dikkatli gözlerden kaçmadığını biliyorum. Bu, serbest düşen bir cismin terminal velocity denen maksimum hıza ulaşmasından sonra giderek yavaşlamasından kaynaklanıyor. Yeryüzüne yaklaştıkça daha çok yoğunlaşan atmosfer cisim üzerinde fren etkisi yaratıyor (düzgün küresel cisimler hariç).

Aynı sitede bir skydiver'ın verilen yükseklikte maruz kalacağı basınç, g-force, sıcaklık, terminal velocity gibi bilgileri de hesaplanabiliyor.

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.