1 Şubat 2009 Pazar

İpucu Beşlisi

MFÖ için "Türkiye'nin müzikte ulaştığı son nokta" desek yanlış olmaz herhalde. 1960 ve büyük doğumlular Mazhar Alanson, Fuat Güner ve Özkan Uğur'un MFÖ öncesini hatırlarlar ama ben gibi 1970 ve sonrası kuşak (meraklısı dışında) İpucu Beşlisi'ni tanımaz mesela. 1976'da Mazhar, Fuat, Özkan'a Galip Boransu ve Ayhan Sicimoğlu'nun katılmasıyla oluşan grubun yaptıkları bir kaç İngilizce sözlü şarkı TRT'de bulmaca olarak sorulunca, isimleri İpucu Beşlisi olarak kalır.


İPUCU BEŞLİSİ, Ayhan Sicimoğlu, Mazhar Alanson, Özkan Uğur, Galip Boransu, Fuat Güner


İzzet Öz'ün grubun Heyecanlı şarkısı için çektiği klip , Türkiye'nin ilk klibi sayılıyor (http://www.youtube.com/watch?v=uPH7ipY17FE). MFÖ'nün "Deli Deli" (kulakları küpeli) ve "Peki Peki Anladık" (sen neymişsin be abi) şarkılarını Ayhan Sicimoğlu için yaptığı söyleniyor

Sufi
MFÖ'nün 1988'de Eurovision'a ikinci kez katıldığı Sufi şarkısını icra ederken Mazhar Alanson'un giydiği yeleğin üzerindeki işaret zamanın faizsiz bankacılık yapan bankası Faysal Finans'ın sembolüne çok benzediği ve sufi, sofu'yla karıştırıldığı için eleştiri almıştı.





Çintemani





Triskele





Family Finans



0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.