11 Mart 2007 Pazar

Saray Bosna, Mostar gezi notları

Gezi Notları:

1 )Bosna Air'in Saray Bosna-İstanbul uçağı, küçük ve pervaneli olanlardandı, rehber duraksadığımızı görünce, "Kalkış sırasında ön koltuğa yolcu oturtmuyorlar, uçak burnunu kaldıramıyormuş" diyerek içimizi rahatlattı.





2 )Saray Bosna'nın Başçarşı denilen tarihi merkezi, kendi kendinize "Yanlışlıkla Bursa'ya mı geldim?" diye sormanıza neden oluyor.












3 ) Saray Bosna ve Mostar küçük şehirler olmasına rağmen adım başı mezarlık ve şehitlikle karşılaşıyorsunuz. Savaştan sonra 5 kadına 1 erkek düştüğünü söyleniyor




4 ) Saray Bosna ve Mostar'da bazı evlerin duvarlarında kurşun delikleri hala görülebiliyor, kimi parasızlıktan kimi unutulmaması için tamir ettirmemiş.




5 )Saray Bosna'da 1. Dünya Savaşının çıkmasına neden olan suikastin işlendiği köprüyü görebiliyorsunuz




6 )Mostar'daki köprünün onarımına Türkiye'nin de katkısı olmuştu, Türk konsolosluğu köprünün hemen yanında, yani hala sahip çıkılıyor.




7 )Bosna Hersek'te tekkeler bizdeki gibi yasak olmadığı için bazı camilerde Türkiye kökenli tarikatlarla karşılaşabiliyorsunuz.

8 )Saray Bosna'dan Mostar'a uzanan Neretva nehri kıyısında yaşamak istiyor insan.

9 )Bosna Hersek ve Hırvatistan'a vizesiz girilebiliyor ancak yakında durum değişebilir. Tura katılan 4 kişi kayıplara karıştı, geri dönmediler.

2 yorum:

  1. Tura katılan 4 kişi kayıplara karıştı dönmediler derken ciddi olmadığınızı varsayıyorum.
    Bir de AirBosna için uçak bileti fiyatları sırf gidiş olmuyor( Boşnak değilseniz veya oturma izniniz yoksa).Siz aldığınızda ne kadardı?
    Tesekkurler simdiden

    YanıtlaSil
  2. Ciddiyim, Hırvatistan'da kayboldular. Turla gittiğim için bilet fiyatları hakkında bir fikrim yok ne yazik ki.

    YanıtlaSil

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.