11 Mart 2007 Pazar

Durdurun dünyayı inecek var

Dururken gerçekten duruyor muyuz? Bacaklarınızı uzatmış dinlenirken hareket etmediğinizi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz, çünkü :

* Kıtalar kayıyor : Kıtalar yılda 3 ila 20 cm yer değiştiriyor.
* Dünya, kendi ekseni etrafında dönüyor : Dünya 1,667 km/sa. hızla kendi ekseni etrafında fırıldak gibi dönüyor.
* Dünya güneşin etrafında dönüyor : Dünya 30 Km/sn. (108,000 Km/sa.) hızla güneşin çevresini dolanıyor.
* Güneş sistemi hareket ediyor : Güneş sistemi Samanyolu içinde VEGA yıldızına doğru 20 Km/sn. (72,000 Km/sa.) hızla deviniyor.
* Samanyolu kendi merkezi etrafında dönüyor : Güneş sistemi, Samanyolunun kendi merkezi etrafında 300 Km/sn. (1,080,000 Km/sa.) hızla hareketinden dolayı CYGNUS (Kuğu) yıldız sistemine doğru deviniyor.
* Samanyolu evren içinde hareket ediyor : Samanyolunun evren içindeki hareketinden dolayı dünya, 400 Km/sn (1,440,000 Km/sa.) hızla Leo yıldız sistemine doğru yol alıyor.

Dünyanın yaptığı 16 farklı hareketin tamamını burada bulabilirsiniz.

Bir tane de ben ekleyeyim : Dünyanın merkezindeki katı çekirdek dış yüzeyden bağımsız ve dörtte bir ile yarım derece arasında daha hızlı dönüyor. Tam olarak devir süresini tamamlaması 700-1400 yıl arasında zaman alıyor. Bu dönüşü sayesinde dünyadaki manyetizma ve Van Allen kuşakları oluşuyor.

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.