11 Mart 2007 Pazar

San Francisco'nun cable car'ı




Hayatta görüp göreceğim en ilginç toplu taşıma aracı, San Francisco'daki cable car'dı sanırım. Dışarıdan baktığınızda bizim tarihi tramvaylardan pek bir farkı yok, dikkatle baktığınızda tepesinde elektrik sağlayabilecek herhangi bir boynuz olmadığını farkediyorsunuz sadece.

Sıkı durun şimdi hareket etmek için gücü nasıl sağladığını anlatıyorum: Şehrin altında tramvayın güzergahı boyunca dolaşan bir kablo var. Bu kablo, bir güç merkezinden saatte 15.3 km/saat sabit hızla çekiliyor, tramvay hareket edebilmek için bu kabloya bir çengel atıyor!

Hayal etmesi sorun olduysa bu sayfada cable car'ın nasıl çalıştığı hareketli bir çizimde anlatılmış, interaktif olarak fren, gaz ve zilini de kullanabiliyorsunuz.

Bu resimde kablonun çekildiği 510 beygirlik motorlar görülüyor:


0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.