11 Mart 2007 Pazar

Yoğurt yoğurttan mayalanır peki ilk yoğurt nasıl mayalandı?




Anadolu yörükleri yoğurdu,

* Yaylalarda taşların altından topladıkları karınca yumurtası ile, olmazsa karınca yuvalarının girişindeki toprakla
* Hıdırellez sabahı yaprakların üzerinde biriken çiy ile (sadece hıdırellez zamanı 3 gün tutarmış bu maya)
* Kuzuların midesinden çıkan pelte ile
* Ya da nohut ile

mayalarlarmış.

Karınca yumurtasındaki formik asit türevi kimyasallar, kuzuların midesinden çıkan peltedeki enzimler yoğurdun mayalanmasını sağlıyormuş.

Bir rivayete göre de yoğurt mayalamayı melekler Hz.İbrahim'e öğretmiş, bu sır nesiller boyu aktarılarak bugüne kadar gelmiş.

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.