11 Mart 2007 Pazar

Overseas Highway of Florida


Seven Mile Bridge


Daha önce hafif'te dünyadaki ve memleketteki en tehlikeli yollardan bahsedilmişti. Ben size araba kullanmaktan -şimdiye kadar- en çok zevk aldığım yerden bahsedeceğim: U.S. Route/Highway 1'in, yani Birleşik Devletler'in 1 numaralı otobanının Miami/Key West bölümü olan Overseas Highway'den. Aslında otoyol Miami'den daha kuzeye, Kanada sınırına kadar çıkıyor. Route 1 ilk yapıldığında önce güneyde Miami'ye kadar iniyormuş daha sonra Overseas kısmı eklenerek uzatılmış.






Key West, Florida'nın en ucundaki adanın adı, coğrafya orada kıtanın ucuna doğru bir dizi paraçalanmış adadan oluşuyor. Overseas Highway bu adaları birleştiren onlarca köprüden oluşuyor. Araba kullanırken köprü-ada-köprü şeklinde, bir karada bir denizin üzerinde ilerliyorsunuz, tarifi zor bir güzellik.





Araba kullanırken sayamadım ama şuradaki yol bilgilerine göre 200 km boyunca tam 41 tane köprü var. Ayrıca yol boyunca size eşlik eden karayoluna paralel bir de demiryolu var. Köprülerin üzerinde balık tutanlara rastlayabilirsiniz. Ve eğer yolunuz düşerse, Key West'e geldiğinizde şöyle ufka doğru bakıp Küba'yı bulmaya çalışın, çok uzak değil sadece 150 km ötede !



0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.