11 Mart 2007 Pazar

Sağ el kuralı



Sağ el kuralı esas olarak, elektirikte manyetik alanın yönünü bulmak için kullanılır. Bense evde vidaların, somunların ne yöne sıkılıp gevşetileceği, vanaların ne yöne açıp kapanacağını kestiremediğim zamanlarda kullanıyorum.

Şöyle tarif edeyim:
Vida ya da vanayı ne tarafa hareket ettirmek istiyorsanız, sağ elinizi avuç içi o yönü gösterecek şekilde tutun. Bu durumdayken başparmağınız vida ya da vanayı ne yöne çevirmeniz gerektiğini gösterecektir.

“Ne tarafa hareket ettirmek” sözü çok anlaşılır olmadıysa şöyle açabilirim: Normal duran bir vanayı açmak isterseniz vanayı yukarı hareket ettirmeniz gerekir, kapatmak isterseniz aşağıya hareket ettirmeniz gerekir. Vanayı açmak için avcunuz havaya bakacak şekilde elinizi tuttuğunuzda, başparmağınız saatin ters yönünü gösterir. Başaşağı duran bir vidayı -mesela tavana monte durumdayken- gevşetmek isterseniz, avcunuz yere bakacak şekilde elinizi tuttuğunuzda ise başparmağınız saat yönünü gösterecektir.

Bu yöntem sıkışmış musluk veya burgu kapaklı şişe gibi objelerle boğuşurken kafam karıştığında epey işime yarıyor, siz de deneyin.

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.