11 Mart 2007 Pazar

İskenderiye Kütüphanesi'ni kim yaktı?




İSKENDERİYE KÜTÜPHANESİ,

* İ.Ö. 1. yüzyılda Julius Sezar tarafından, İskenderiye'yi kuşattığı sırada mı?

* İ.S. 4. yüzyılda İskenderiye'de puta tapanların çokluğuna bozulan Hristiyan İmparator I. Theodosius tarafından mı?

* İ.S. 7 yüzyılda İslam Halifesi Hz. Ömer’in emriyle Mısır Fatihi Amr İbnül-As tarafından 'Bu kitaplardaki bilgiler Kuran'a aykırı ise haramdır, Kuran'da yazanlarla aynıysa gereksizdir' diyerek mi yok edildi?

Yoksa hepsi bir kenarından yakabildiğini mi yaktı?

Ya da kadim zamanlara ait bilgilerin yok olmasının bokunu birbirlerinin üzerine mi atmaya çalışıyorlar?

NOT: Yanıtı bilenler arasında yapılacak kurada kazanan bir kişi Babil Kulesi'nde 1 hafta all inclusive tatil kazanacaktır, duyurulur.

3 yorum:

  1. peygamber efendimizin "ilm çinde dahi olsa didip alasaksin" dediği gibi. Hz. Ömer niye emir versin onca kitabın yok edilmesine.

    YanıtlaSil
  2. hepsi yalan hepsi dolan haber

    YanıtlaSil
  3. aslında iskenderiye kütüphanasini yok edn Hz. Ömer değil hristiyan bir papaz veyahutrahipdir...

    YanıtlaSil

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.