8 Haziran 2009 Pazartesi

Edepsiz yeniçeri remizleri

Aşağıdaki grafikler yeniçeri birliklerine ait bazı remizleri yani işaretleri gösteriyor. Her yeniçeri bölüğünün farklı bir işareti bulunurmuş. Yeniçeriler bu işaretleri vucütlarında dövme, mezartaşlarında kitabe olarak kullanmışlar, el koydukları, haraca bağladıkları mekanlara bu işaretleri kazımışlar vaktiyle.



Yeniçeri remizleri (işaretleri), edepsiz olanları da var (49,69,91)


Gültekin Alkurt abimizin Edirne-Uzunköprü'de çektiği bu fotoğraflar yeniçeri işaretlerine benzemiyor mu (79)?

Uzunköprü
Uzunköprü

Uzunköprü

Uzunköprü

2 yorum:

  1. uzunköprü resimlerini çok beyendim elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. uzunköprü ilçesinde oturuyorum resimlerde görülen işretler dünyanın en büyük taş köprüsünde bulunuyor 2. Murat Han zamanında yapılmıştır...

    YanıtlaSil

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.