11 Mart 2007 Pazar

Komple Komplo

Olaylar gerçek, bağlantılar kurmacadır.

Komplo bu ya, uydur uydur söyle: Efendim, Bakü-Tiflis-Ceyhan boru hattının Ermenistan'ı by-pass etmesine içerleyen Ermenistan, projeden en çok çıkarı olan ve gündemde tutmaya çalışan Türkiye'ye bir çelme takmak ister. Türkiye'yi karıştırmak için bilinen en kolay yöntem olarak önce bir taşeron bulunur sonra bir Atatürk'çü aydın seçilir, havaya uçurulur, sonra laiklerle anti-laiklerin biribirine girmesi beklenir.

Ama bu sefer hikaye daha farklı biter. Türkiye istihbaratının, olayın planlayıcılarını deşifre etmesinden sonra öyle bir yanıt verilmesi için karar verilir ki, ibret olsun, kimse bir daha bu bayat numarayı kullanmaya kalkmasın.

Cumhuriyet gazetesi yazarı Ahmet Taner Kışlalı'nın 21 Ekim 1999'da uğradığı suikast ile Ermenistan'daki kanlı parlamento baskını arasında, birbirlerini 6 gün arayla takip etmeleri dışında bilinen herhangi başka bir bağlantı yok, bu komployu kurgulamama sebep olan nedenlerse şunlar:

- Olayların arasında 6 gün olması (etki/tepki için yeterli bir zaman)
- Baskına katılanların elebaşısının bir kaç gün önce Ankara'da görülmüş olması (O akşamki haber bültenlerinin birinde, sadece bir kere duydum, sonra bir daha tekrar edilmedi)
- Türkiye'de bir daha Atatürk'çü düşünceye sahip birinin suikaste kurban gitmemiş olması
- Ahmet Taner Kışlalı suikastinin faillerinin bulunmamış olmasına rağmen Cumhuriyet gazetesi ya da ailesinden merhumun kanının yerde kaldığına dair bir feryat yükselmemesi.

1 yorum:

  1. ben bunu hafifte anlamamışım. çok ilginç. bu tür bağlantılar benim de dikkatimi hep çeker. tebrikler. @internet kafee.

    YanıtlaSil

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.