11 Mart 2007 Pazar

Seçim Değil Geçim-I

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) büyüme verileri, her yıl için son 5 yıllar kümüle edildiğinde aşağıdaki grafik elde ediliyor ve 2006 yılında 5 yıl üst üste büyüme rekoru kırıldığı görülüyor.


1968-2006 yılları arasında, sabit (1987) fiyatlar baz alınarak, TÜİK'in üretim yöntemiyle hesapladığı gayri safi milli hasıla (GSMH), ya da Türkçe'si, memlekette üretilen tüm mal ve hizmetlerin toplam büyüklüğündeki artış veya azalışın yıllara göre kümüle edilmeden değişimi de aşağıdaki grafikte görülüyor:

2007 seçimlerinden önce dikkatler ne kadar laiklik, cumhuriyetin bekaası, terör konularına çekilmek istenirse istensin, geçim oyları topladı.


Seçim Değil Geçim-II

3 yorum:

  1. bu etkiyi yakalamak için yeşil geçim standartlarına mı dahil olmak gerekiyor ?

    YanıtlaSil
  2. paranın dini imanı, rengi mi var? vatandaş sermayenin kokusunu aldı artık, büyülenmiş gibi peşinden gidecek.

    statüko akıllı olursa "sana pay vermem hepsi benim" demek yerine pastayı büyütmek için ortaklık yapar.

    YanıtlaSil
  3. eğer pastayı büyütmek için ortaklık yaparlarsa , iş yeşillikten çıkar kızıllığa bürünür gibime geliyor gerçi bu durum en azından tabana yayılma konusunda ileriye dönük atılmış adımların başlangıcı olabilir ancak bunu göz önünde bulundurup
    hepsi benim diyebilirler :))

    YanıtlaSil

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.