11 Mart 2007 Pazar

3 kız kardeş: Titanic, Olympic, Britannic

Titanic’i inşa eden 'White Star Line' şirketi onunla birlikte ona çok benzeyen 2 gemi daha inşa etmişti: Olympic ve Britannic. Yani onlar üç kız kardeştiler.

Diğerlerinin akıbeti de Titanic’ten farklı olmadı. Önce Olympic, Eylül 1911’de H.M.S. Hawke adlı savaş gemisi ile çarpışarak ağır bir yara aldı. Sonra Titanic Nisan 1912’de bir buzdağına çarparak battı. Mühendisler kendi büyüklüğünde bir gemi ile çarpışsa bile Titanic’in batmasının 2 gün süreceğini bu sürede de mutlaka yardım ulaştırılacağını düşünüyorlardı. Ancak Titanic 3 saat içinde 1500’den fazla yolcusuyla Kuzey Atlantik’in soğuk sularına gömüldü.

Bu iki geminin diğer bir özelliği ise Titanic/Olympic Switch olarak bilinen bir komplo teorisine konu olmaları. Komploya göre Olympic’in ağır hasar alarak kullanılamaz hale gelmesinden sonra 'White Star Line' şirketi sigorta parasını alabilmek için tersanede iki geminin adını değiştirerek Olympic’i Titanic yaptı ve ilk seferinde kasıtlı olarak buzdağına çarptırarak batırdı. Ancak hesaplarında geminin 3 saatte batması ve binlerce insanın ölmesi yoktu. Her komplo gibi bu hikayenin de doğru olmadığına dair kanıtlar mevcut elbette.

Bu iki gemi kadar tanınmayan üçüncü kızkardeş Britannic de yolcu taşıması için inşa edilmişti. Fakat I. Dünya Savaşı çıkınca İngiliz donanmasında hastane olarak kullanılan Britannic, altıncı seferinde Çanakkale savaşında yaralanan İngiliz askerleri almak için Ege’de yol alırken Alman denizaltıları tarafından batırıldı.

3 yorum:

  1. Olympic Titanic komplosunun doğru olmadığını gösteren kanıtlar nelerdi?

    YanıtlaSil
  2. Inklap tarihi öğretmenimiz 1. Dünya Savaşı'nda denizaltını ilk defa İngilizler'in kullandığını söylemişti.Hatta Almanya İtilaf grubunun silahının hiç son bulmamasından şüpheleniyor.Ama denizaltı gibi bir icattan haberi dahi yok.Öğrenince sersemliyor yani.Almanya karada üstündü.Suda ise denizaltı dolayısıyla İngiltere.Öğretmenlerime bu sayfada yazanı sordum ancak açıklayıcı cevaplar alamadım.Hatta geneli ilk defa duyduğunu söyledi.Lütfen bir açıklık getirin.Almanya'da denizaltı var mıydı?

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.