17 Mayıs 2009 Pazar

SINIRLARI ÇİZMEK - 8

ANADOLU'NUN SINIRLARI

Türkiye Cumhuriyeti ile birlikte doğu sınırları Türkiye’nin sınırları olarak kabul edilse de coğrafi olarak bir yarımada olan Anadolu’nun tarihi doğu sınırı Fırat Nehri’dir

AnadoluYunanca/Türkçe:
Anatolê/Anadolu,
ana/yukarı,
tellô/kalkmak.
Anadolu: Gündoğumu, doğu

Euphrátês/Fırat
Fırat: Yarılmak, bölünmek

Kaynak: Sevan Nişanyan


Diğer yazılar için kaynak: Türkiye’nin Siyasal Andlaşmaları, İsmail SOYSAL


SINIRLARI ÇİZMEK

Ermenistan-Gürcistan-Azerbaycan
İran
Irak
Suriye
Yunanistan
Bulgaristan
Romanya

2 yorum:

  1. So do you need my help again ? Do you feel my site http://zenplate.blogspot.com is useful for you?I hope you to be the best and always comment on my site.
    Thanks very much and have a gooday my friend

    YanıtlaSil
  2. Thank you very much my friend. Your site is great and very useful, I got many ideas. I added Zenplate Blogger to my blogger tips section.

    YanıtlaSil

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.