1 Haziran 2009 Pazartesi

Kırat fenomeni



Fatih Sultan Mehmet, Köroğlu, Enver Paşa, Louis Franchet D'Esperey, Süleyman Demirel...

Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'a girişi (1453)



Bolu Beyi Köroğlu'nun "kanatlı kırat" ına göz diker.

Köroğlu

23 Ocak 1913'te İttihat ve Terakki'nin düzenlediği hükümet darbesi olan kanlı Bâb-ı Âli Baskını'nın baş aktörü Enver Bey hükümetin bulunduğu binaya beyaz bir atın üzerinde gelir.
Enver Paşa

23 Kasım 1918, İstanbul'un işgali sırasında, Fransız generali Franchet d'Esperey, işgal orduları komutanı olarak Fatih'e nazire olarak beyaz atın üzerinde şehre girer.

Louis_Franchet D'Esperey

12 Eylül darbesi ile kapatılan Adalet Partisi'nin yerine açılan Doğru Yol Partisi'nin ilk ambleminin üzerinde bir süvari vardı, faşist cunta tarafından süvari (fazla) göbekli bulunduğu için sadece kıratla değiştirildi. Doğru Yol Partisi 2007'de tekrar açıldı, şimdi ilk amblemini kullanıyor.






Süleyman Demirel








0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.