17 Mayıs 2009 Pazar

SINIRLARI ÇİZMEK - 7

ROMANYA

Lozan Antlaşması’nın Trakya sınırına ilişkin sözleşmesine Türkiye adına İsmet Bey, Dr.Rıza Nur ve Hasan Bey imza koyarken, İngiltere, Fransa, İtalya, Japonya, Bulgaristan, Yunanistan, Romanya, Sırp-Hırvat-Sloven Devleti temsilcileri tarafından da imzalanmıştı. ABD, tüm komisyonlarda gözlemci bulundurmasına rağmen hiçbir sözleşmeye imza atmadı. Rusya ise sadece Boğazlar Komisyonu’na katılmış, onu da beğenmediği için imzalamamıştı.

Adakale

Adakale

Osmanlı-Rus Savaşı 93 Harbi (1877-1878) sonunda Ayastefanos Antlaşması'nın yerini alan Berlin Antlaşması’nda unutulduğu için Osmanlı yönetiminde kalan, Romanya ile Sırbistan arasında Tuna Nehri üzerinde, 1,000 kadar kişinin yaşadığı küçük bir ada olan Adakale, Lozan Antlaşması ile Romanya'ya bırakıldı. İsmet Paşa Lozan'da Adakale için çok uzun süre direnmişti. 1967'de, Romanya ve Sırbistan Tuna üzerine bir baraj yapmaya karar verince Adakale sular altında kaldı.


Ermenistan-Gürcistan-Azerbaycan
İran
Irak
Suriye
Yunanistan
Bulgaristan
Romanya
Anadolu'nun sınırları

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.