17 Mayıs 2009 Pazar

SINIRLARI ÇİZMEK - 6

BULGARİSTAN

Osmanlı’yı Balkanlar’da kaybedilen toprakları kazanmak hevesiyle 1912’de I.Balkan Savaşı’na sokan İttihat ve Terakki, Bulgarlar’ın Çatalca’ya kadar ilerlemesine engel olamadı. Mayıs 1913’te imzalanan Londra Antlaşması Midye-Enez Hattı Bulgaristan’la sınır olarak kabul edildi. Balkan ülkelerinin toprak paylaşımı yüzünden kendi aralarında kavgaya tutuşmaları ile patlayan II.Balkan Savaşı Osmanlı’nın kurşun atmadan Edirne, Kırklareli ve Dimetoka’yı geri alması ile neticelendi. Enver Paşa Edirne’ye girmeye hazır olan orduyu bekleterek savaş kazanan komutan olarak 22 Temmuz 1913’te en önde şehre girdi. Mustafa Kemal Kolordu Kurmay Başkanı’ydı.

Midye-Enez Hattı

Balkanlar ve Midye-Enez Hattı

Bulgaristan’la 29 Eylül 1913 İstanbul Antlaşması imzalandı. Daha sonra 6 Eylül 1915’te Sofya’da imzalanan sınır düzeltmesi antlaşması ile belirlenen sınırlar Lozan Antlaşması ile doğrulanacaktı. I.Dünya Savaşı’nda 1915 Çanakkale Zaferi’ne kadar çekimser kalan Bulgaristan, Sofya ve Berlin’de imzalanan anlaşmalarla Almanya-Avusturya-Osmanlı İttifakı’na katılıyordu. Bulgaristan’ın tavrı yüksek sesle duyurulmamakla birlikte, sınır düzeltmesi nedeniyle İtilaf Devletleri durumu kavramıştı.


Ermenistan-Gürcistan-Azerbaycan
İran
Irak
Suriye
Yunanistan
Bulgaristan
Romanya
Anadolu'nun sınırları

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.