19 Şubat 2009 Perşembe

150'likler

Refik Halit KarayRefik Halit KARAY (1888-1965)

Lozan Antlaşması'nda pazarlıklar sonucu 600 kişiden 150 kişiye indirilmiş bir sürgün listesi vardır. Milli Mücadele'ye muhalif kesim bu şekilde cezalandırılmıştır. Sürgün'e gönderilenler arasında Vahdettin'in maiyeti, Çerkes Ethem ve arkadaşları ile bazı gazeteciler de vardır. Mütareke döneminde Milli Mücadele'yi ciddiye almayan Refik Halit KARAY da bu listededir. 150'likler için 1938'de bir af kanunu çıkarılır. M.K.Atatürk'ün 150'likleri affetmesinin nedeninin Refik Halit olduğu söylenir. Kendisini tek başına affetmek istediği ancak Refik Halit reddettiği için herkesi affetiği rivayet olunur. Başka bir söylentiye göre , Refik Halit soyadı kanuna gıcık olduğu için, tersten okunduğunda da anlamı olan bir soyadı seçmiştir. Kendisi aslen Karay Türküdür.

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.