14 Şubat 2009 Cumartesi

Küba Füze Krizi

Jüpiter füzesi
İbrahim-2 Jüpiter Füzesi

1962 yılında dünya bir nükleer savaşın eşiğinden döner. Gözetleme yapan bir Amerikan U2 uçağı Küba üzerinde düşürülünce ada ABD tarafından ablukaya alınır. Kennedy ve Kruşçev arasındaki pazarlıkların sürdüğü saatler boyunca iki tarafın askeri yetkililerinden herhangi birinin insiyatif alıp savaşı başlatma ihitimali nedeniyle soğuk terler dökülür. Pazarlıkların uzamasının sebeplerinden biri iki ülke başkanı arasında henüz bir direk telefon hattı bulunmayışıdır.

Krizi sonlandıran anlaşmaya göre iki taraf karşılıklı olarak konuşlandırdıkları nükleer füzeleri geri çekeceklerdir. SSCB Küba’daki Ekim Füzelerini, ABD ise Türkiye’deki Jüpiter Füzelerini söker (yukarıdaki fotoğraf o füzelerden birine ait, ibo-2). Bu antlaşmadan Türkiye’nin haberi olmaz! Kriz ertesinde iki ülke başkanlarının arasında kırmızı telefon hattı çekilir.

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.