16 Eylül 2009 Çarşamba

Komşularla sıfır sorun politikası + Güçlü Ordu ?

Takip edebildiğim entellektüel çevreler, arkası kesilmeyen bu açılımlardan çok mutlu (kim olmaz ki?). Biraz önce tv’de uluslararası ilişkiler uzmanları -taze- Suriye açılımını değerlendiriyorlardı. “Bu toprakların bizi itmesi” mi dersiniz, “laik-liberal düzenimizin ihracı” mı dersiniz, “Türkiye’nin AB’ye kur yapması, poz kesmesi” mi dersiniz, bölgesel süpermenliğimizin tüm karakteristiğinden bahis vardı.

Şimdi, bu açılımların esbab-ı mucizesi CENTO benzeri, bir savaş öncesi pakt arayışı olmasın allah muhafaza? “Komşularla sıfır sorun” politikasına “Güçlü Ordu” sloganını ilave edince, basbayağı Kemalik bir “Yurtta barış, dünyada barış” komplosu mu var bu işin içinde diye düşünmeden edemiyorum.

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.