26 Eylül 2009 Cumartesi

"Kürt açılımından pratikte ne çıkar?" anket sonucu

37 katılımın olduğu anket sonucunda, katılımcılar Kürtçe'nin artık serbestçe kullanılabileceği ve eski yer adlarının iade edileceği konusunda umutlular, diğer olasıklara yaklaşımları ise aşağıda görüldüğü gibi:

* Kürtçe yer adları iade edilir 19 oy, 51%
* Kürtçe konuşmak mahkemede, mapushanede, orduda, politikada kısaca heryerde serbest olur 15 oy, 40%

* Anayasaya "Türk Milleti" yerine "Türkiye'de yaşayan halklar" ifadesi konur 14 oy, 37%
* Kürtçe ilköğretimde seçmeli ders olarak konur 12 oy, 32%
*İlköğretimde Kürtçe anadilde eğitim başlar 12 oy, 32%
* Terör biter, PKK marjinalize olur 12 oy, 32%
* Yerel yönetim reformu meclisten geçer, merkezin etkisi azaltılır 11 oy, 29%
* PKK'lılara genel af çıkarılır 11 oy, 29%
* Değişen hiçbir şey olmaz, o'hal' ve terör devam eder 11 oy, 29%
* Güneydoğu bölgesinin Türkiye'den ayrılması için referanduma gidilir 11 oy, 29%
* Yeni ve demokratik bir anayasa için kurucu meclis oluşturulur 10 oy, 27%
* Güneydoğu'ya dönük ekonomik paketler açılır, bölge Türkiye'nin Çin'i olur 10 oy, 27%
* Alfabeye X,Q,W harfleri ilave edilir 9 oy, 24%
* A.Öcalan ve PKK üst düzey yöneticiler Avrupa'ya sürgüne gider 8 oy, 21%
* Türkiye federasyona gider, federe bölgeler içişlerinde bağımsız olur, güneydoğu bölgesinin adı "Türkiye Kürdistan'ı" olur 8 oy, 21%
* Türkiye konfederasyona gider, bölgesel meclisler oluşturulur 6 oy, 16%

Katılanlara çok teşekkürler...

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.