27 Ağustos 2012 Pazartesi

Demiryolları

2 yorum:

  1. Bir yanlışı düzeltmek gerek. Cumhuriyet öncesi yapılan demiryolu ağı 4 bin küsür değil, 8600 km'dir. Yaklaşık 40 yıl sürede inşa edilen demiryolu bu kadardır. 4 bin küsürlük kısmı ise TC sınırlarında kalan kısmıdır sadece. Yani 40 yıllık sürede yılda 215 km'den fazla.. Ve de demiryolu teknolojisinin henüz emeklemede olduğu süreçte.. Ayrıca kendisi de yıkılma sürecinde olan, sürekli bütçesini savaşlara ve kaybedilen topraklara ayırmak zorunda olan bir devlette yapılan inşa süreci bu... Mağlup ve artık yeni büyüklerin kendi haline bırakıp ilişmediği Türkiye Cumhuriyetinin, demiryolu inşa teknolojisinin iyice coştuğu ve henüz hala doyum noktasına ulaşmamış bir ülke ulaşım ağında gerçekleştirdiği ile mukayese edilmeyecek bir rakam. Demirağlarla ördük lafı bu yüzden saçma ve komik! Ama sonraki hükümetlerin de bu konudaki duyarsızlıkları cabası. (neyseki onlar cumhuriyet kurucuları gibi ucuz ve sahte hamaset yapmadılar yine de..) Şu an ki hükümet de, her ne kadar demiryolu ağ süreci kısmen belli bir doyum noktasına ulaşsa da, hızlı tren ağları kurarak kendi ideolojik üstünlüğünü göstermek zorundadır. Aksi halde kemalist cumhuriyetle, halkın yeni hakim olduğu cumhuriyet ideolojisi arasında kalkınma ekseninde pek bir farkın olmadığı iddia edilebilecektir...

    YanıtlaSil
  2. Sayın serdarsabri,

    Lütfen editor@turkiye.net adresine yazarak bizimle temas kurar mısınız?

    YanıtlaSil

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.