13 Temmuz 2009 Pazartesi

Lincoln sakalı



Abraham Lincoln

Abraham Lincoln

Abraham Lincoln (1809 - 1865), ABD'nin 16. devlet başkanı. Kuzey/Güney iç savaşı ve kölelik onun döneminde sona erdi. Görevdeyken bir suikast sonucu öldürüldü.

Abraham Lincoln, başkanlık seçimlerini kazandığı günlere kadar, bugün kendisiyle özdeşleşmiş sakalını henüz bırakmamıştı. 1860'ta Grace Bedell adında 11 yaşında bir kız çocuğu, mektubunda, ağabeylerini kendisine oy vermek için ikna etmeye çalıştığını, kadınların sakaldan hoşlandığını, sakal bırakması durumunda daha hoş görüneceğini yazıyordu. Lincoln başkan seçildikten sonra sakal bıraktı. Küçük kızın yaşadığı yere gittiğinde onu da ziyaret etti. Abraham Lincoln sakal bırakmadan önce çirkinliği ile ünlüydü.

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.