1 Nisan 2009 Çarşamba

Seçim Değil Geçim-II

Aşağıdaki grafikte yıllık GSMH büyüme yüzdeleri, TÜİK'ten verildiği gibi standart bir şekilde grafiğe yerleştirilmiş, malum iniş-çıkışlar görülüyor:

GSMH yıllık artış
Aşağıdaki grafikte ise yıllık GSMH büyüme yüzdeleri 5 yıllık birikimli olarak veriliyor, yani grafikte yer alan yıla ait rakam aslında kendisiyle birlikte son 5 yılın toplam GSMH büyüme yüzdesini gösteriyor.

GSMH yıllık artış, 5 yıl birikimli

Bu şekilde 12 Eylül, 1994 ve 2001 krizleri bir süreç olarak görülebiliyor. Daha güzeli 2002’den sonra AKP’nin yükseliş ve son seçimlerdeki düşüşü ile de paralellik gösteriyor.

NOT:
1- Rakamlar TÜİK'in üretim yöntemiyle hesapladığı gayri safi milli hasıla verisidir.
2- 2009 için, tahmin edilen en iyi değer % -2 değerini kullanıldı.

Seçim Değil Geçim-I

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.