9 Nisan 2009 Perşembe

İçimizdeki Rumlar

Erzurum, Ardı Rum kelimesinden geldiği rivayet olunur, Rum toprağı anlamında. Sevan Nişanyan'a göre aslı Erzen-Rum. Erzen darı demek, şehir Selçuklular zamanında bir tahıl ambarıymış.

Çorum, Rivayete göre Çoğurum kelimesinden türetilmiş. Bu da bölgede zamanında Rumlar'ın çoğunluğu oluşturmasından kaynaklanmaktaymış.

Diyar-ı Rum, Eski Türkçe'de Anadolu

Mevlana Celaleddin-i Rumi, Anadolulu Celaleddin.

Rumeli, Rum ili

istanbul'da boğaziçi'nde
bir garip orhan veli'yim
veli'nin oğluyum
tarifsiz kederler içindeyim.

urumeli hisarı'na oturmuşum,
oturmuş da bir türkü tutturmuşum.

istanbul'un mermer taşları,
başıma da konuyor martı kuşları,
gözlerimden boşanır hicran yaşları,
edalım...
senin yüzünden bu halım

0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.