28 Aralık 2008 Pazar

Fetih, sonun başlangıcı mı?

II.Mehmet (Fatih) İstanbul’un fethini bildirmek üzere yabancı ülkelere elçiler göndermiş, peygamber efendimize elçi göndermemek olmaz diye Çandarlı Halil Paşa’yı da öbür tarafa yollamış.



İstanbul

Çocukları oyalamak için masallar anlatıldığı gibi çocuk toplumları oyalamak için de masallar uydurulur. Tarih bilim değildir diyenlere aldanmayın matematikten bir farkı yoktur aslında, tüm vektörleri bilmeden bileşke alırsanız mızrağı çuvala sığdıramazsınız. argümanlarınız sahih olup olmadığı belli olmayan hadisler, bebelere balon kıvamında tepelerden gemi aşırtmaca hikayeleri olunca, ecdadımın toprağı bol olsundan öteye geçilmez.

İstanbul'un fethinden sonra Çandarlı Halil Paşa'nın katl'i ile devam eden süreç Osmanlı İmparatorluğu'nun merkezden yönetilen çok güçlü bir savaş makinasına doğru evrilmesine sebep oldu. Osmanlı'nın bu kadar uzun ömürlü olmasının sebebi bu olmakla beraber pas geçilen feodal karmaşanın getireceği rekabetin yaşanmaması çöküşün de başlangıcıdır aslında, iniş zirvede başlar ne de olsa.


0 comments:

Yorum Gönder

Banner from George Steinmetz

(*) Yavaş yürüyorum bela bana yetişiyor, hızlı yürüyorum ben belaya yetişiyorum.